پلاک 14
پلاک 14
دستنوشته ها ی یک خبرنگار

مطلبی رو درباب کرامات خفیه آیه سوم سوره طلاق آموخته بودم که چندوقت پیش برام کامل شد - شدت علاقه و لطفی که از ناحیه یکی از دوستان درحقم روا شده بود منو داشت مجاب میکرد که اون رو در اختیار ایشون قرار بدم ولی مسئله ای پیش اومد که از گفتن به ایشون پشیمون شدم ولی درعین حال تصمیم گرفتم با بیان آن برای همه ، هرکسی هرچقدر که میتونه ازاین سفره برداشت کنه .
انشالله کسی که لایق هست خارج کننده کیمیای ارزشمند نهفته در آن خواهد بود.
موضوع ازاین قراره که بایکی از علمای تهران که در باب کشف رموز قرآن تحقیقات و پزوهش میکنه برسر یکی بودن بخشی از آیه دو وآیه سوم سوره طلاق دچار تردید شدیم خوابی دیده بودم که ما رو در تعارض شدیدی قرار میداد برای همین خیلی اشتیاق داشتیم درکشف این مطلب همت بخرج بدیم .
ایشون امسال داشتن به مکه میرفتن برای همین ازشون خواستم از علمایی که اونجا میبینن درباره این مطلب حتما سوال کنن وقتی برگشتن ازایشون دراین مورد سوال کردم وایشون به نقل از پسر آیت الله شبیری زنجانی مرجع بزرگ شیعه ماجرای دیدار امام و ایشان رو با شیخ حسنعلی نخودکی در حرم امام رضا دراین خصوص تعریف کرد که برام جالب بود .
دراین ماجرا امام خمینی (ره)و آیت الله شبیری زنجانی دردیداری با شیخ حسنعلی نخودکی از ایشان تقاصای علم کیمیا مینمایند ولی ایشان پاسخ میدهند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و درهر جائی به کار نبرید؟امام دراین لحظه سر به زیر انداختند و با تفکری میگویند: نه نمی توانم چنین قولی بدهم...
 

شیخ حسنعلی نخودکی

ایشان پس از بازگشت از سفر درهمین خصوص می گوید: با فرزندآیت الله موسی شبیری زنجانی این مطلب را درمیان گذاشتیم و مطلبی که درخصوص دیدار ایشان و شیخ حسنعلی نخودکی مطرح بود را مورد سوال قرار دادیم .ایشان درتماس تلفنی با این مرجع تقلید اصل ماجرا را جویا شده و بشرح ذیل بیان میکنند.
مطلب مذکور در نشریه زائر منتشر و دراختیار حجاج بیت الله الحرام قرار میگیرد وازآنجا که دارای اهمیت خاصی از جهات نمایش اوج عرفان این شیخ فاضل ،صداقت امام خمینی (ر)درکلام و ...میباشد برآن دیدیم تا با انتشار آن در ترویج آن قدمی برداشته باشیم .
شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان اینگونه نقل میشود که :
در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام درصحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید درحدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می گوید: من درحال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می آید و می گوید چه کار دارید؟
امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (ع) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟
حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و درهر جائی به کار نبرید؟
امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی توانم چنین قولی به شما بدهم.
حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد وفرمود: حالا که نمی توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می دهم و آن این که:
بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هوالعلی العظیم» می خوانی.
و بعد تسبیحات فاطمه زهرا(س) را می گویی.
وبعد سه بار سوره توحید «قل هوالله احد» را می خوانی.
و بعد سه بار صلوات می گویی:اللهم صل علی محمد و آل محمد
و بعد سه بار آیه مبارکه: و من یتق الله یجعل له مخرجا. و یرزقه من حیث لایحتسب و من یتوکل علی الله فهو حسبه ان الله، بالغ امره قد جعل الله لکل شیء قدراً؛ (طلاق/2 و 3) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می کند و او را از جائی که گمان ندارد روزی می دهد، و هرکس برخداوند توکل کند کفایت امرش را می کند، خداوند فرمان خود را به انجام می رساند، و خدا برای هرچیزی اندازه ای قرار داده است.) را می خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.
 
 
انعکاس این مطلب در سایتهای دیگر:
 

شبکه خبری البرز

یاران سید خراسانی

وبلاگ غلامرضا قربانی

وبلاگ نثار یار

سایت جلوه ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









نوشته شده در تاریخ شنبه 3 دی 1389 توسط علی جعفری

برچسب ها: حسنعلی نخودکی کیمیا حرم امام رضا سوره طلاق امام خمینی شبیری زنجانی 
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Blog Skin